CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, December 29, 2010

Appropriate Curriculum for the Talented Learner

 Article 1, Article 2, Article 3, Article 4, Article 5

5 comments:

  1. ULASAN & KRITIKAN ARTIKEL 1

    Sistem dan kaedah pembelajaran serta pengajaran untuk pelajar pintar cerdas perlu diperbaiki serta diperhebatkan selepas sekian lama ia seakan terabai kerana tumpuan lebih diberikan kepada pelajar golongan khas.

    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata sistem pendidikan negara selama ini hanya memberi keutamaan dan tumpuan kepada pelajar golongan khas tanpa menyedari tumpuan yang sama harus diberikan kepada pelajar pintar.


    Luar biasa daripada segi mereka berfikir, luar biasa daripada segi mereka belajar. Mereka juga perlukan pembelajaran yang baik. Aspek pembelajaran dan pengajaran yang sesuai untuk golongan pelajar pintar cerdas diadakan selepas sekian lama ia terbiar sedangkan ia telah lama wujud di negara-negara lain.

    Program seperti tadika pintar, sekolah pintar, akan membawa perubahan besar pada pembentukan jati diri bangsa yang lebih hebat untuk masa akan datang.

    ReplyDelete
  2. ULASAN & KRITIKAN ARTIKEL 2

    Pengisian Program Pintar mengambil kira empat komponen utama iaitu motivasi, pembangunan pasukan, program sokongan pendidikan, pembangunan keupayaan dan kebolehan serta pengurangan kelemahan dan menangani isu sosial.

    ReplyDelete
  3. ULASAN & KRITIKAN ARTIKEL 4

    Dalam membentuk sebuah negara gemilang, tiang serinya mestilah merupakan proses pembelajaran dan pengajaran yang boleh melahirkan masyarakat berilmu. Kita sedar bahawa empayar yang boleh bertahan bukan empayar yang bergantung kepada kuasa ketenteraan tetapi empayar yang berteraskan kuasa masyarakat berilmu.

    ReplyDelete
  4. ULASAN & KRITIKAN ARTIKEL 5

    Gifted and talented students have a higher capacity for learning than their peers. Because of this enhanced academic ability, these students commonly are not challenged by the academic activities presented to the general class. To ensure these students receive the enrichment necessary to thrive, teachers can provide them with higher-level activities that challenge and intrigue these highly skilled students.

    ReplyDelete
  5. UNTUK MENDAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT TENTANG CONTENT INI, BOLEH RUJUK PEMBENTANGAN POWERPOINT KUMPULAN.

    ReplyDelete

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Popular Posts